duminică, 12 aprilie 2020

Ziua #28 The Work cu Byron Katie


O altă formă în care puteți lucra cu convingerile este un proces propus de Byron Katie care a suferit mulți ani de depresii sfâșietoare pentru ca într-o bună zi să reușească să găsească o cale de ieșire din acel coșmar. Este un exercițiu foarte simplu, dar adesea uimitor de eficient, pe care ea ni-l propune pentru a lucra cu gândurile.

Instrucțiuni:

Pasul #1

Analizează fiecare gând/ convingere care te face să suferi utilizând cele 4 întrebări de mai jos. Acordă-ți timpul necesar pentru a găsi răspunsurile profunde la fiecare întrebare.

Exemplu de convingere: Paul nu mă ascultă.

Cele 4 întrebări:

1. Este adevărat?
2. Poți să fii absolut sigur/ă că este adevărat?
3. Cum te simți, cum reacționezi, ce se întâmplă, când crezi acest gând?
4. Cine/ Cum ai fi fără acest gând?

Pasul #2

2.1. Apoi inversează fiecare gând:

a)     Spre sine (Eu nu mă ascult pe mine.)
b)   Spre celălalt (Eu nu îl ascult pe Paul.)
c)   Spre opusul lui (Paul mă ascultă.)

2.2. Găsește cel puțin 3 situații specifice, autentice în care inversarea respectivă este adevărată pentru situația în cauză.

Pasul #3

”Sunt dispus/ă să…” și
”De-abia aștept să…”.

Pentru a observa cum funcționează acest proces o puteți vedea chiar pe Byron Katie în acțiune aici:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu