duminică, 22 martie 2020

Ziua #6 Recunoștința

Azi vă propun mai mult decât o tehnică. Din punctul meu de vedere este o abordare generală a vieții pe care o puteți adopta: una plină de recunoștință. Știu că este vehiculată destul de mult, pentru unii poate e ”fumată”, cu toate acestea și mai ales acum, putem relua o practică mai sistematică chiar și cei care suntem familiarizați cu ea.
Practicarea recunoștinței poate părea o chestie flower-power, însă efectele ei au fost investigate și validate prin studii și, în calitate de persoană care o practic de cel puțin 10 ani, pot spune că este unul din pilonii care îmi susțin echilibrul mental.    
Cum putem cultiva recunoștința?
Cea mai simplă modalitate sugerată de obicei este să scrii seara, înainte de culcare, 5 lucruri pentru care ești recunoscător/ recunoscătoare. Când spun lucruri mă refer la orice: la obiecte care îți aduc bucurie, îți ușurează viața, la persoane dragi, la oameni care te-au ajutat în vreun fel sau altul, la situații favorabile etc. Nu trebuie să fie lucruri mari. Adevărul este că lucruri catalogate drept mărunte pot, în situația actuală, să capete o valoare imensă.
La început o să vi se pară doar o altă sarcină și s-ar putea chiar să vă gândiți: Numai asta mai lipsește să mai am ceva ce trebuie să fac! S-ar putea să nu găsiți efectiv ce să scrieți pentru că totul pare contaminat de negativitate acum. Vă invit să vă schimbați unghiul din care priviți lucrurile.
Eu mă bucur în fiecare dimineață când mă trezesc pentru că mi s-a mai dat să fiu în viață încă o zi. Apoi mă gândesc că trebuie să stau în casă, dar slavă Domnului, am o casă! Nu știu cine a inventat mașina de spălat automată, dar îi sunt veșnic recunoscătoare! Sunt profund recunoscătoare celor care au inventat tehnologia care ne ajută să ne simțim conectați deși suntem izolați fizic. Aseară stăteam cu trei ferestre deschise în browser în care urmau să înceapă spectacole de teatru pentru că îmi era greu să aleg la care să mă uit! Aș putea continua așa mult și bine…

Pentru cei care preferați experiențele digitale, există aplicații gratuite, precum Gratitude, care îți și trimit notificări (din câte știu poți regla la ce oră și câte notificări să primești) care te invită la un moment de recunoștință. Îți dau și sugestii prin întrebări pe ce să te concentrezi dacă ești în pană de idei. Poți adăuga imagini sau emoji dacă nu ai chef să scrii.


Pentru copii și copiii din noi toți puteți desena un copac al recunoștinței (vezi în imagine copacul meu) pe o coală A3 sau orice coală aveți la dispoziție, în fond, pe care o puteți lipi într-o zonă vizibilă din casă. Eu încă am una lipită pe partea interioară a ușii de la dormitor, așa încât ori de câte ori mă duc la culcare și închid ușa, dau de ea și funcționează astfel ca un reminder pentru momentul de recunoștință de dinainte de culcare. Lipiți zilnic câteva ”frunze” pe care scrieți lucrurile pentru care sunteți recunoscători/ recunoscătoare.
Cel mai important lucru nu este de fapt să scriem obligat-forțat acolo 5 chestii zilnic. Cel mai important este să închidem ochii și să simțim efectiv recunoștința pentru ele. Atunci tehnica își face de fapt efectul.


Greatful to be alive and healthy for another day! Pe mâine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu