miercuri, 18 martie 2020

Ziua #2 Fă-ți un program zilnic

Azi vă propun o resursă care vine dinspre zona comportamentală, însă are efecte redutabile și asupra minții: planificarea zilei. Chiar dacă în această perioadă fiecare zi pare Ziua cârtiței (pentru cei care nu ați văzut filmul, merită văzut), este important să ne facem un program în care să păstrăm cel puțin o parte din rutinele vieții noastre obișnuite. De ce?
Pentru că planificarea ne conferă un sentiment de control și pentru că mintea, dacă nu i se dă ceva constructiv de făcut are tendința să bântuie. Și nu bântuie prin poienițe cu flori, ci se duce prin prăpăstii și abisuri, din păcate.
Sursa: Facebook
Așadar, la trezire respectă-ți tabieturile obișnuite. Dacă lucrezi de acasă, rezistă tentației de a rămâne în pijama și du-te fă un duș și îmbracă-te cu ceva casual. Fă-ți patul, tot în ideea de a nu fi tentat să lâncezești în el. Bea-ți cafeaua sau ceaiul. 
Eu mă simt privilegiată că locuiesc lângă pădure și în fiecare dimineață ies pe balcon și îmi ofer un
moment de contemplare. Au început să cânte așa de frumos dimineața păsările... Mă ancorez în liniștea care mi-o transmite natura în fiecare dimineață. Apoi mi-am făcut un obicei să fac niște exerciții de respirație cum e cea pe care am recomandat-o în postarea anterioară sau un alt tip, pe care-l știu de la Tony Robbins pe 3 timpi de data aceasta: inspirație 5 timpi-reține aerul 15 timpi- expirație 10 timpi. E puțin mai dificil de făcut la început, poate să-ți dea o ușoară amețeală, dar cu timpul e din ce în ce mai ușor. La fel puteți alege orice combinație care respectă proporția: 1:3:2.
Eu includ o formă de mișcare în program: am văzut oameni care aleargă pe loc în balcon, eu fac exerciții de limfatizare- 100 de sărituri pe loc (le puteți înlocui cu ridicări pe vârfuri dacă este prea greu sau puteți începe cu un număr mai mic), 30 de minute de yoga- mulți instructori de yoga oferă cursuri online acum- sau orice formă de mișcare preferați.
Ce mai putem include în program (pe lângă activitățile impuse de munca la domiciliu):
  • faceți curățenie într-o zonă a casei: sertare, dulapuri etc;
  • faceți o selecție a garderobei;
  • apucați-vă de citit o carte de care tot ziceați că ați vrea să aveți timp să o citiți;
  • cultivați un hobby- eu fac mărgele- vezi: www.alterego-veronique.blogspot.com;
  • vizitați un muzeu virtual- avem acces gratuit;
  • mergeți la operă- ieri am fost la Metropolitan Opera, azi merg la Paris;
  • ocupați-vă de un proiect pe care l-ați tot amânat: eu profit de ocazie pentru a structura zeci de materiale adunate pe probleme cu care vin oamenii în terapie;
  • scrieți într-un jurnal;
  • dacă aveți curte/ grădină grădinăriți ceva, dacă nu, poate aveți flori de apartament, ocupați-vă puțin de ele;
  • faceți un curs online- avem acces gratuit la foarte multe cursuri în această perioadă și nu numai, de altfel;
  • căutați o modalitate prin care îi puteți ajuta/ susține pe ceilalți: de exemplu, sunați pe cineva care este singur sau mai stresat de situația actuală, dar nu ca să vă alimentați reciproc temerile, ci să transmiteți o doză de încurajare, de susținere; trimiteți cuiva o glumă/ un banc, noi românii mereu am utilizat umorul pentru a face față vremurilor grele, iar acum au înflorit pe net filmulețele și glumele- oricât de obosită sau stresată aș fi tot îmi vine să râd când le văd și măcar pentru 5 minute ne dăm o pauză de la starea de tensiune;
  • alocați ceva timp pentru a vă conecta voi înșivă cu grupurile de întrajutorare create: oameni care pot ajuta cu cumpărăturile în caz de nevoie, cei care aveți animale, cine le-ar putea hrăni dacă este nevoie să fiți spitalizat etc. 

Este important să nu stăm lipiți de ecrane pentru că toate imaginile, titlurile mari cât șchioapa ne alimentează constant frica. În a doilea rând, o să călărim netul până ne trezim că pică și atunci să vezi panică. Luați-vă informațiile din surse oficiale, dar pe cât posibil mai eliberați banda, mai ales că mare parte din muncă s-a transferat online, muncă ce face respirație artificială economiei în acest moment. 
Pe mâine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu