marți, 2 octombrie 2018

#3 Aspectul sănătos al rușinii (4)


  aspectul sănătos al rușinii ne ajută să ne cultivăm smerenia

Ați urcat vreodată pe un vârf de munte? Ori de câte ori am făcut asta, am fost cuprinsă de un sentiment incredibil de reverență (awe) în fața nemărginirii ce se întindea în fața mea. Dacă s-a mai întâmplat și să vină și o furtună, cu atât mai mult mi-am dat seama cât de mici și neînsemnați suntem în fața stihiilor. Orice îngâmfare personală aș fi avut, se prăbușea zgomotos în prăpăstiile ființei mele. Cred că la asta se referă John Bradshow când vorbește despre modul în care rușinea sănătoasă ne poate ajuta să ne cultivăm smerenia. Să privim, așadar, întotdeauna și peisajul general (the big picture): Cât de importante sunt reușitele și eșecurile mele în peisajul general? Cât de importante vor fi lucrurile care mă bântuie acum peste 10 ani, 20 de ani, 100 de ani, 1000 de ani? Cât de mult văd din peisajul general? M-aș duce cu întrebările și mai încolo, dar am zis să rămân, totuși pe teritoriul confortabil al psihologiei J.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu