miercuri, 7 octombrie 2015

Cum conduci așa trăiești- 7 lecții de viață de la instructorul meu auto #4



 Lecția #4         Dacă ai intrat într-o situaţie nashpa, tot tu trebuie să ieşi de acolo



        Când înveţi să conduci ajungi de multe ori în situaţii din care nu mai ştii cum să ieşi. De exemplu, eu, ratând un viraj la stânga pentru că aveam viteză prea mare ca să observ indicatorul la timp, am încercat să fac o întoarcere dintr-o singură manevră (când eşti începător estimările cu privire la ce poţi şi ce nu poţi face sunt cam sortite erorii) am ajuns pe buza unui şanţ. Un centimetru la vale şi nu mai ieşeam de acolo nici cu slujbe. Desigur că îmi venea să mă dau jos de la volan şi să las pe altcineva să o scoată de acolo (aşa îmi vine să fac şi în viaţă de multe ori, să plec de la locul faptei şi să sper că va rezolva altcineva problema). Însă în clipa aceea am avut o anumită determinare nebunească şi nu am cedat. Cu palmele transpirate şi sudoarea curgându-mi rece pe şira spinării, am băgat în marşarier şi am scos-o la liman. În mod ciudat acel incident a devenit un precedent pentru mine la care fac referinţă de multe ori în mintea mea şi în conversaţiile cu ceilalţi. Atunci am învăţat la un nivel profund, non-verbal că mă descurc indiferent de situaţie. A fost de ajuns acel moment în care în ciuda fricii am făcut ce trebuia făcut ca să marcheze o atitudine în faţa unor situaţii similare în viitor.
Cineva care creşte şi antrenează cai mi-a povestit ceva similar. Mi-a spus că niciodată când antrenează un cal nu-l lasă să nu sară peste un obstacol dacă calul se teme, pentru că este de ajuns o singură dată să nu sară când îi este frică pentru ca să nu mai vrea să sară în viitor.
Frica creşte cu fiecare ocazie când îi cedezi. E mult mai greu după să-i faci faţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu