Emily Balcetis, psiholog social și profesor de psihologie asociat la Universitatea din New York ne arată, printr-o serie de experimente interesante, faptul că oamenii care reușesc în viață chiar ”văd” lumea diferit.
Două astfel de strategii diferite pe care le au oamenii care au mai mult succes e capacitatea de a privi lucrurile cu un focus îngust sau larg al atenției atunci când situația o impune, respectiv capacitatea de a utiliza arhitectura spațiului în favoarea noastră.
Un exemplu de situație în care ne ajută focusul îngust al atenției este când suntem aproape de atingerea unui scop cum ar fi linia de final a unei curse de alergare, iar o situație în care ne ajută un focus larg al atenției este când decidem dacă să mâncăm desert în contextul mai larg al alegerilor noastre alimentare din săptămâna respectivă sau când decidem dacă apăsăm ”comandă” pe un site de shopping tot așa în contextul cumpărăturilor făcute în luna în curs și a scopurilor noastre de economisire pe termen lung.
În slujba celei de-a doua capacități autoarea citează experimentele autoarei Anne Thorndike care a reușit să influențeze semnificativ consumul de apă într-un spital doar poziționând diferit dispozitivele unde era prezentată apa clienților într-o încăpere. Tot aici aș putea reaminti de costul prezentării mărfii la raft în supermarketuri la nivelul ochilor clienților ca strategie de creștere a vânzărilor.
Pentru mai multe astfel de strategii utile vă invit să-i citiți cartea și ca un teaser, aveți mai jos Ted Talk-ul ei, respectiv conversația cu Andrew Huberman în cadrul podcastului acestuia.
Huberman Lab Podcast:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu