luni, 14 martie 2022

Povestea ciocanului/ The Story of the Hammer

 Adaptat după Paul Watzlawick The Situation is Hopeless, but Not Serious

Un bărbat dorea să-și atârne un tablou pe perete însă nu avea un ciocan cu care să bată cuiul. Știa că vecinul are unul așa că s-a gândit să i-l ceară împrumut. Pe când să se ducă la ușa vecinului îl lovește o îndoială: ”Dacă nu va vrea să mi-l dea? Ieri abia m-a salutat pe scările blocului. Poate se grăbea...Sau poate s-a prefăcut că se grăbește deoarece are ceva mine. Și de ce Doamne, să aibă ceva cu mine, ce i-am făcut? Mereu am fost amabil cu el! Evident că își face filme în cap. Dacă cineva mi-ar cere mie ceva, bineînțeles că i-aș da. De ce nu vrea vecinul să-mi dea ciocanul acela? Cum poate cineva refuza o simplă cerere? Oamenii ca el sunt o pacoste de-a dreptul. S-o gândi că depind de el pentru că, vezi Doamne, are un ciocan. O să-i spun câteva imediat!”

Astfel omul nostru se duse val vârtej la ușa vecinului și sună insistent. Când vecinul deschide ușa, înainte chiar să-i poată da ”Bună ziua”, omul nostru îi strigă: ”Poți să-ți ții ciocanul că nici măcar nu-mi trebuie, nemernicule!”

Sursa foto: pixabay

A man wants to hang a picture. He has a nail, but no hammer. The neighbor has one and our man decides to borrow it. But then and there a doubt occurs to him: ”What if the neighbor won’t let me have it? Yesterday he barely nodded when I greeted him. Perhaps he was in a hurry. But perhaps he pretended to be in a hurry because he does not like me. And why would he not like me? I have always been nice to him; he obviously imagines something. If someone wanted to borrow one of my tools, I would of course give it to him. So why doesn’t he want to lend me his hammer? How ca none refuse such a simple request? People like him really poison one’s life. He probably even imagines that I depend on him just because he has a hammer. I’ll give him a piece of my mind!”

And so our man storms over to the neighbor’s apartment and rings the bell. The neighbor opens the door, but before he can even say ~Good morning~, our man shouts, „And you can keep your damned hammer, you oaf!”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu